(0)
Puzzle English
English_Dom

5 характеристик позитивного робочого середовища

Робоча атмосфера – це не лише робочий процес, але й стосунки у колективі, у тому числі і з керівництвом, організаційні моменти в офісі, корпоративні заходи, місце для особистісного розвитку тощо.

 

Позитивна робоча атмосфера сприяє продуктивному робочому процесу та забезпечує мотивацію для якісного виконання завдань протягом дня.

Якщо ви шукаєте нову роботу, то вам варто звернути особливу увагу на середовище, у якому вам доведеться працювати. Це дуже важливий критерій у виборі нового робочого місця, який не варто ігнорувати. Оскільки саме ця робота може стати постійною для вас у майбутньому, тому не вибирайте собі таке місце роботи, куди вам буде неприємно приходити щоранку.

Шукати роботу

Оскільки сьогодні ми маємо різноманіття робочих місць, доступних на ринку праці, то ця стаття, ймовірно, дещо специфічна і поради, викладені в ній, не можуть застосовуватися до всіх видів робіт. Проте, ви побачите це нижче, чинник якісної робочої атмосфери високо ціниться роботодавцями у більшості провідних компаній. Можна сказати, що він універсальний, за виключенням небагатьох випадків.

Зрозуміле і відкрите спілкування

У позитивному робочому середовищі, кожен співробітник повинен мати право голосу. Це дасть йому відчуття власної значимості, допоможе зрозуміти й усвідомити, що він також може впливати своїми рішеннями на організацію і, що він тісно з нею пов'язаний.

Спілкування в колективі

Тому, вкрай важливо проводити для співробітників наради, тренінги тощо, щоб пояснити суть філософії, місії та цінності цієї компанії. Це все роблять для того, щоб пересвідчитися, що усі співробітники розуміють, що вони працюють на благо людей, а не лише за заробітну плату.

Відкриті дискусії приваблюють людей і дають можливість поділитися власною думкою і власним поглядом на те, як досягнути цілей компанії. Після цього, сторона керівництва дасть свої власні перспективи щодо того, як досягти цілей і виконати головну місію компанії.

Давати і брати

Таке двохстороннє і відкрите спілкування в кінцевому результаті ламає бар’єри, які наявні в ієрархічних та бюрократичних організаціях. У решті решт, це сприяє зміцненню довіри та взаємодії між співробітниками, підлеглими та керівниками, а також підвищує рівень відповідальності.

Хороша організація роботи і чітко поставлена мета мотивують співробітників до більш згуртованої роботи. Крім того, у колективі існує поняття взаємної поваги серед співробітників, незалежно від їх посади та офіційних статусів.

Ділитись ідеями

А це означає, що співробітники, не залежно від їхнього статусу, не повинні боятися пропонувати власні ідеї для поліпшення робочого процесу, які принесуть користь всій компанії.

Робота чи особисте життя

Між роботою та особистим життям завжди має бути баланс. Відчуття рівноваги у співробітників підвищує їхню задоволеність роботою, оскільки вони будуть зосереджені безпосередньо на своїй роботі, а не на проблемах в особистому житті, які ставитимуть вище своїх обов’язків.

Люди, які мають насичене життя поза роботою, які займаються особистісним зростанням, присвячують час сім’ї та друзям – більш упевнені в собі та виконують свою роботу краще. Працівник з більшим життєвим досвідом має можливість застосовувати набуті навички у своїй теперішній роботі. Таке явище можна назвати «жонглювання навичками».

Іншими словами, баланс між роботою та особистим життям сприяє творчості та креативному мисленню, яке часто ламає визначені стереотипи.

Баланс між роботою і сімєю

Коли ми вживаємо словосполучення «хороший працівник», то часто маємо на увазі людину, яка витрачає свій власний час заради якісного виконання обов’язків. Деякі працівники просто трудоголіки, які часто нехтують особистим життям заради роботи.

Менеджери не повинні заохочувати надмірну, виснажливу працю, а навпаки повинні заохочувати ефективних працівників, які дотримуються балансу між особистим життям та кар’єрою. Водночас, це не вливає на якість їхньої роботи.

У такому випадку організація може зайняти жорстку позицію щодо балансу між роботою та особистим життям, шляхом інформування працівників щодо переваг такого балансу.

Навчання і розвиток - орієнтування

У той час, коли зміни набувають більш загрозливого характеру, ніж будь-коли раніше, у багатьох компаній вникає нагальна потреба йти нога в ногу з часом і навчати своїх співробітників відповідно до вимог цього часу. Наприклад, технології розвиваються настільки швидко, що все, чим компанії користувалися десять років назад, сьогодні не просто застаріло, а навіть не може використовуватися в роботі (наприклад, Zip-диски, Dial-модеми та ін.).

Адаптація до змін ніколи не була більш важливою, ніж у наш час, тому що тим, хто не має бажання розвиватися, швидко знаходять заміну. Це стосується як і окремої особистості, так і цілих компаній.

Навчання і розвиток працівників

Великі компанії

Організації, які зосереджені на постійному розвитку, мають чітку стратегію навчання своїх співробітників для підтримки і підвищення продуктивності всієї компанії. Власне кажучи, є два види навиків, які можуть бути розроблені: професійні навики і навики міжособистісного спілкування.

  1. Професійні навики: знання нової системи управління базами даних.
  2. Навики міжособистісного спілкування впливають на моральне піднесення організації; корисні для навчання співробітників у таких питаннях, як вихід із конфліктних чи критичних ситуацій.

Позитивна робоча атмосфера має підтримуватися регулярними тренінгами для підвищення ефективності робочого процесу, а також для того, щоб прививати таке саме позитивне ставлення до роботи серед працівників.

Заохочення працелюбних співробітників

Нагороди необхідні для того, щоб заохочувати окремі моделі поведінки у колективі. У психології така практика відома під назвою «позитивне підкріплення». Ця практика використовується в організації управління поведінкою, а саме для нагородження співробітників, які вкладають зусилля в роботу. Це буде сприяти повторенню подібної моделі поведінки серед інших працівників.

Похвала працівника

Море похвали

Нагорода має бути не лише матеріальною. Іноді, навіть звичайна усна похвала із вуст менеджера чи керівника – це все, що треба для того, аби мотивувати працівників на продуктивне виконання завдання.

Коли тяжка праця винагороджується керівництвом та оцінюється належним чином, то співробітник відчуває власну цінність, усвідомлює, що його внесок у розвиток компанії має значення. Такий менталітет є здоровим для організації, оскільки працівники будуть готові виконувати більші об’єми роботи, нічого не вимагаючи натомість.

Визнання досягнень працівників

Окрім грошової винагороди за виконану роботу, щоденне підбадьорення працівників також є гарним способом визнання зусиль того чи іншого працівника. Менеджерам варто хвалити працівників навіть за успішне виконання незначних завдань, якщо вони виконали це завдання як додаткову роботу. Похвала має бути індивідуальною для кожного працівника, щоб оцінювалася не лише командна робота, але й персональний внесок кожного з працівників.

Сильний командний дух

Як особистості, які живуть у соціумі, ми, природно, шукаємо підтримки з боку наших колег і прагнемо бути частиною колективу. Коли настають тяжкі часи, команда має зібратися, щоб разом упоратися із проблемами, які виникли. В команді, яка має відчуття єдності, працівники притримуються правила «Один за всіх і всі за одного». Такі люди виконують усі завдання згуртовано, як команда, працюючи над собою на благо колективу. Важливість такого підходу уже була доведена вченими і описана у статті «Забудьте про кращих і рухайтеся вперед».

Сильний командний дух

Привити сильний командний дух не так просто. Оскільки він включає у себе прийняття та терпеливість до різноманіття поглядів та думок, до розмаїття стилів у роботі між товаришами по команді.

Колективу необхідно, для початку, пересвідчитись, що вони хочуть досягти спільної мети, перш ніж вони припинять звертати увагу на відмінності одне одного.

Міцна команда

Міцна команда – це коли учасники фокусуються на позитивних якостях одне одного, не звертаючи уваги на негативні. Разом святкують важливі події у житті кожного з членів колективу, щоб показати важливість одне одного. Вирішують різні питання спільними зусиллями. Все, щоб не робили колеги певної організації, вони мають робити як справжня команда.

Але й тут є підводні камені, яких варто остерігатися. Це називається – феномен групової однодумності. Це психологічне явище виникає тоді, коли команда настільки злагоджена, що прийняті рішення можуть виглядати затуманеними і незрозумілими.

Спокійне вирішення проблеми

Зауважте, що у випадку, якщо у команди занадто високий командний дух, то будь-яке рішення команда приймає одноголосно, не вдаючись у дискусії. Питання мають вирішуватися так, щоб під час обговорення будь-якого питання, команда ділилася на дві частини: перша підтримує певне рішення, а друга виступає у ролі опонента і не погоджується із думкою інших членів команди. Під час такої професійної дискусії працівники зможуть прийняти оптимальне рішення для розв’язання тої чи іншої проблеми.

То що для вас ідеальне робоче середовище? Працювати фрілансером удома чи бути частиною великої і успішної команди?

 

Расскажи друзьям
English_Dom
Все материалы сайта защищены авторским правом. Копирование и видоизменение материалов сайта возможно только после письменного согласия администрации сайта.
Newfrog.com INT Newfrog.com INT
Puzzle English

Контакти

admin@keep-sane.com.ua

Залиште нам повідомлення