(0)
Puzzle English
English_Dom

Забудьте про найкращих і рухайтеся вперед або чому IQ – не головне

Успіх одного – це успіх багатьох. І це дійсно так, адже разом здійснювати і втілювати неймовірні плани і задуми набагато простіше і ефективніше, ніж поодинці. Не один приклад з діяльності людства показав, що успіх команди залежить не від її лідера, а від складу цієї команди.

В своєму виступі на TED Маргарет Хеффернан (Margaret Heffernan) довела цю думку на прикладі новітніх досліджень: Вільям Мюр, професор генетики університету Пердью в штаті Індіана США, досліджував поняття «продуктивність ості». Дослід свій він провів на прикладі курей. Адже їхню продуктивність виміряти досить легко – за допомогою збирання і підрахунку яєць. Його метою було дізнатися, як зробити так, щоб кури стали продуктивнішими. Отож він придумав чудовий експеримент. Кури взагалі живуть певними групами. Насамперед Вільям Мюр взяв і створив групу курей, до складу якої увійшли кури середньої продуктивності. Потім він створив зграю із найпродуктивніших курей, так би мовити «супер-зграю». І з кожного виводку він вибрав найпродуктивнішу курку для розмноження.

Курячий експеремент Мюра

Після цього він отримав шість виводків. Що ж виявив професор? З першою групою – середньої продуктивності – було все гаразд. Всі кури були нагодовані і повністю оперені, а продуктивність їхня значно зросла. З другою групою сталися непоправні метаморфози – у ній лишилося лише три курки, бо всі інші були закльовані ними на смерть. Індивідуально ці три курки досягли успіху, але лише за рахунок того, що знищили своїх «колег».

Вона впевнена, що багато із вас, прочитавши цей приклад, упізнають у ньому себе і своє оточення.

 Загалом панує думка, що шляхом досягнення успіху є безкінечна боротьба протягом усього життя. Нас змалечку вчать, що успіху потрібно досягати, що потрібно у всьому бути лідером, що всі рішення мають бути виваженими і правильними, що все має йти точно так «як пише книжка» - на відмінно вчитися у школі, вступити до престижного вишу, отримати добру роботу і йти по кар’єрній драбині до своїх заповітних вершин. Все це завдяки правильній постановці пріоритетів, обранні правильного життєвого шляху і ніяк інакше. Але це не завжди так. У багатьох випадках саме такі правильні дії призводять до розрухи і нездійсненності всіх своїх грандіозних планів. Однак сьогодні модель «супер-зграї» є досить поширеною. Керівництво багатьох компаній добирають у лави своїх працівників саме успішних випускників вишів, людей, які уже мають успіхи в своїй професійній діяльності. Адже загально прийнято вважати, що саме ці люди принесуть компанії ще більших досягнень і збагачення. Але все відбувається з точністю до навпаки – компанія терпить збитки, в колективі панує агресія і недобросовісна конкуренція.

Ще одним із прикладів, коли «супер-зграя» не виправдовує себе, є спортивна і поширена гра – футбол. У світі є не багато клубів-чемпіонів, у яких часто грають зірки з інших країн. У цих клубах вони неперевершені, ними захоплюються всі, їхня гра мотивує молодь до досягнення таких самих вершин, їхні імена стають легендами. Проте є чемпіонати, коли грають збірні команди тих чи інших країн. Клубні зірки їдуть додому і уже виступають за свою країну. Часто такі збірні, у команді яких грають майже всі зірки світового футболу, мають вкрай жалюгідні результати. Відповідь та сама – всі гравці вважають себе супер-гравцями, навряд чи вони прислухаються одне до одного. І у результаті виграють команди, які не мають супер-гравців, але гра їхня тактична і злагоджена.

 IQ чи ЕQ?

Отож завдяки чому одні групи є успішнішими і продуктивнішими за інших? Це питання досліджувала група професорів із Массачусетського технологічного інституту. Вони запросили волонтерів, поділили їх на групи і запропонували виконати досить складні завдання. І дійсно, деякі групи виконали завдання краще. Коли були зроблені висновки, то виявилося, що завдання успішніше виконали не ті групи, які мали загальний високий рівень IQ, а саме ті групи, які мали високий соціальний рівень чутливості – ЕQ. Нині є багато цікавих тестів, які дають змогу визначити рівень ЕQ, наприклад «Reading the Mind in the Eyes», Тест EQ Саймона Барон-Когана.

IQ vs EQ

Чому ж саме групи із високою соціальною чутливістю досягли високих результатів, а не групи з надрозвиненими розумовими здібностями. Здається відповідь тут зовсім проста – люди, які уміють прислухатися одне до одного, які поважають одне одного і цінують усі думки навколо себе, навіть якщо не згодні, можуть успішно втілювати нові проекти в життя, постійно розвиваючи їх і доповнюючи новими ідеями. А люди, які мають цілковиту впевненість у тому, що лише вони мислять правильно, що думка інших, порівняно з їхньою, нічого не варта, що лише вони можуть виконати це завдання, у результаті стоять на місці і рухаються за принципом крок уперед і два кроки назад. Такі люди ніколи не зможуть працювати в команді,а надто, якщо в цій команді всі рівноцінні за рівнем IQ. Адже для виконання будь-якого із завдань важливий не лише розумовий рівень команди, а й уміння співпрацювати, визнавати себе правим чи неправим, дослухатися і діяти злагоджено.

У командах, де люди працюють у гармонії і розумінні ідеї виникають одна поперед одної, їх хочеться втілювати і ні в якому разі не хочеться стояти на місці.

 Взаємодопомога як рушій командного успіху

Нажаль наш ритм життя спонукає нас до егоїзму. І як би прикро це не прозвучало, ми розучилися допомагати одне одному, підтримувати одне одного. Кожен «зависає» у своїй броні і не впускає туди нікого, але й сам з неї не виходить. Але саме взаємодопомога є стрижнем успіху. І не лише на роботі, а й загалом у житті. Що таке взаємодопомога на роботі? Це не лише виконання спільних завдань, які поставив керівник. Це щось більше. Адже на роботі ми проводимо левову частку нашого життя. І ніхто нас там не знає. Ми вітаємося, обговорюємо робочі моменти, можемо навіть пообідати з розмовами про роботу. На цьому все. Всі наші тривоги і переживання живуть лише у нас самих і ми не здатні уже ними ділитися, адже всі впевнені, що нікого навколо вони не цікавлять точно так само як і нас самих мало обходять проблеми оточуючих. То про яку взаємодопомогу може йти мова у такому випадку?

Командний успіх

А відповідь є і вона досить очевидна. Люди мають спілкуватися. Керівництво окрім завдань, інструкцій, регламентів і розпорядків має займатися таким собі Team Building – створити команду. Звичайно це не може статися раптово. От директор прочитав статтю і вирішив, щоб усі в компанії стали друзями. Звичайно такого не буде. Але саме керівник має усвідомити, що успіх його компанії залежатиме від того у якому стані перебувають його підлеглі, як вони можуть взаємозамінювати одне одного, який рівень співпраці між ними і також, який в компанії рівень довіри одне до одного. Для того, щоб створити команду варто організовувати спільні тренінги, майстер-класи, спільні поїздки чи навіть спільні обіди, коли тема робота буде закрита для усіх. Якщо кожен працівник буде відчувати себе впевнено і невимушено, більше того, знатиме, що його колеги справді його команда, то й робота йтиме жвавіше і приноситиме задоволення значно більше, ніж коли ти за весь день просто привітаєшся з сусідом по кабінету.

Наприклад у Швеції є таке поняття як Fika – традиція пити каву не за роботою, а робити спільні перерви на каву, щоб поспілкуватися між собою. Це сприяє ближчому знайомству і скорішій адаптації нових працівників у компанії.

Є різні випадки, коли керівництво компанії організовує певні спільні заходи, не пов’язані з роботою, щоб працівники мали можливість виконувати щось разом і тим самим зближуватися не як колеги, а як люди. Адже якщо мислити лише «робочими» категоріям, не мати ніякої підтримки поза межами дому, то у результаті працездатність знижується. І варто пам’ятати, що людей мотивують не лише гроші і здобутки в кар’єрі, а й соціальна підтримка, можливість поділитися своїми проблемами та радостями. Компанії не мають ідей. Ідеї продукують люди і саме тому будь-яка компанія має бути націлена на те, щоб її працівники відчували себе комфортно, з радістю йшли на роботу і хотіли разом з усіма досягати і перевершувати всі можливості.

 Соціальний капітал

Загалом усе це можна назвати соціальним капіталом компанії. Що ж таке соціальний капітал? Це насамперед взаємовідносини між людьми, які побудовані на взаємній підтримці та довірі. Саме гарний соціальний капітал сприяє розвитку компаній.

Соціальний капітал

 

Проте ми уже зауважили, що для цього також потрібен і час, і досвід власне керівництва тої чи іншої компанії. Потрібно докладати зусиль до того, щоб соціальний капітал у компанії зростав, а це сприятиме зростанню і грошового капіталу і статусу компанії загалом.

 Чи потрібен нам лідер?

Ще одним аспектом успіху є лідерство. Хто такий лідер? Це саме та людина, яка веде за собою більшість. Але будь який лідер «вигорає». Перенасичується власним лідерством, перестає відчувати межу між власними можливостями і потребами тих, кого він повів за собою. Рівень егоїстичного сприйняття у таких людей зашкалює. Проте нині у провідних компаніях світу ви не побачите одного цілковитого лідера – там завжди працює команда. І саме тут спрацьовує принцип «одна голова добре, а дві – краще». Чому? Дуже просто – креативність та ідейність завжди краще розвивається у колективі, особливо якщо люди люблять свою роботу і прагнуть успіху для всієї команди і загалом для компанії, коли немає прагнення вилізти поперед усіх, щоб лише мене одного оцінили, а навпаки робота побудована так, щоб кожен міг долучитися і зробити внесок у той чи інший проект. Колективна праця набагато продуктивніша, адже більше ідей, розумових здібностей, прагнень, бажань. Все це разом перетворюється у виконання надзавдань. Тому варто переглянути погляд на лідерство у компаніях. Лідерство варто сприймати як діяльність, яка створює умови, за яких кожен може висловити найсміливіші думки і втілити найнеймовірніші ідеї.

Лідер колективу

Успіх компанії має залежати від усіх працівників. Кожен із тих, хто працює в компанії, має бути цінним і важливим для свого керівництва, думка кожного має бути врахована, особливо це стосується компаній, які працюють для широкого загалу. Проте керівник не повинен просто делегувати повноваження і спостерігати як виконують поставлені завдання. Він має створити належні умови, забезпечити працівників усім необхідним, щоб виконати те чи інше завдання, а потім достойно оцінити їхню працю.

Багато чого з часом міняється. І, можливо, кілька десятиліть тому була потреба в тому, щоб усім керували супер-зірки. Але наразі нам потрібен кожен, бо лише усвідомивши значення кожної людини, ми зможемо рухатися вперед. Адже кожна людина – це енергія, неповторна ідея, індивідуальна уява. Кожен із нас здатний бути стимулом до нового і кращого. А втілити усе це в життя ми можемо тільки разом.

 

Расскажи друзьям
English_Dom
Все материалы сайта защищены авторским правом. Копирование и видоизменение материалов сайта возможно только после письменного согласия администрации сайта.
Newfrog.com INT Newfrog.com INT
Puzzle English

Контакти

admin@keep-sane.com.ua

Залиште нам повідомлення